איטום קירות חיצוניים בסנפלינג – טיפים שקבלנים חייבים להכיר

You are currently viewing איטום קירות חיצוניים בסנפלינג – טיפים שקבלנים חייבים להכיר

איטום הקירות החיצוניים בכל בניין הוא אחת הפעולות החשובות ביותר במסגרת תחזוקתו. איטום שאינו מושלם מאפשר למים לחדור לדירות (או למשרדים, או לכל חלל אחר שמשמש למטרה מסוימת), ואם מים מצליחים לחלחל פנימה התוצאה עלולה להיות נזק לקיר עצמו וגם לפריטים בתוך החלל. סכנה משמעותית אחרת היא היווצרות עובש – שמעבר להיותו מפגע אסתטי הוא מהווה גם מפגע תברואתי בגלל שהוא מגדיל במידה ניכרת את הסיכון לחלות במחלות הקשורות לדרכי הנשימה לרבות סוגי סרטן שונים.

כשנדרשת עבודת איטום בבניין רב קומות, סנפלינג הוא פתרון יעיל במיוחד. בעמוד זה תמצאו מידע על יתרונות הסנפלינג, וכן טיפים נוספים לקבלנים בתחום בדרך למיצוי היכולות ומקסום ההכנסות.

היתרונות של איטום קיר חיצוני בסנפלינג

היתרון הראשון של איטום קירות חיצוניים בסנפלינג הוא החיסכון בזמן. האלטרנטיבה – הקמת פיגומים – מחייבת השקעת זמן רב רק כדי ליצור את הבסיס שיאפשר את האיטום עצמו, והשקעת זמן רב נוסף לאחר השלמת האיטום לצורך פירוק הפיגומים. זהו חיסרון גם מבחינת קבלני איטום וגם מבחינת הלקוחות שמן הסתם מעדיפים פרויקט שנמשך זמן קצר ככל האפשר.

היתרון השני נובע מהיתרון הראשון – האפשרות לבצע את הפרויקט בזמן קצר יותר באה לידי ביטוי גם בתמחור. מאחר שמדובר בשוק תחרותי מאוד, היכולת לספק ללקוחות שונים הצעות מחיר אטרקטיביות מהווה יתרון משמעותי.

יתרון שלישי הוא הנגישות הנוחה לכל נקודה ונקודה במבנה. כשנדרש איטום מחדש של קיר שלם יתרון זה פחות רלוונטי, אבל כשיש צורך בתיקון כשל נקודתי בהחלט ייתכן מצב שבו הגישה אל אותה נקודה דרך פיגומים מוגבלת, בעוד שבאמצעות הסנפלינג ניתן להגיע בקלות ובמהירות לכל מקום בקיר שזקוק לטיפול.

תהליך עבודה מסודר על בסיס אבחון מדויק

דגש חשוב נוסף לגבי איטום קירות חיצוניים בסנפלינג הוא האבחון של מצב הקיר. כשל באיטום יכול להיות נקודתי בלבד אבל עלול להיות גם נרחב, ואם כבר מבצעים איטום מחדש באמצעות סנפלינג כדאי לוודא שלא נשארים בקירות החיצוניים אזורים שהמצב בהם בעייתי (או שעלולה להיווצר בהם בעיה תוך זמן קצר וכבר אפשר להבחין בסימנים).

תהליך עבודה מסודר על בסיס אבחון מדויק גם מבטיח את מציאת המענה הנכון לכל כשל בהתאם לחיפוי הקיים. בנוסף חשוב לוודא שהפתרון שניתן יחזיק מעמד זמן רב ויקנה לדיירים ראש שקט באמת.

יתרונות הרישום בפנקס הקבלנים

טיפ נוסף לאנשי מקצוע בתחום האיטום אשר רכשו ניסיון בביצוע עבודות שונות, לרבות בעזרת סנפלינג, הוא שכדאי מאוד להירשם בפנקס הקבלנים שמנהל משרד הבינוי והשיכון. אמנם לצורך ביצוע עבודות בסכומים של עד 47,255 ש"ח אין חובה להזמין קבלן רשוי, אבל יותר ויותר לקוחות כבר מודעים לכך שעצם הרישום מהווה חותמת איכות – הן לגבי בקיאות מקצועית, הן לגבי ניסיון והן לגבי התנהלות הקבלן והאמינות שלו. 

תהליך הרישום כולל מעבר בחינה ייעודית שמקיפה את כל הסוגיות הקשורות לאיטום, לרבות תקנות, חוקים, בטיחות ועוד. השתתפות בקורס הכנה אשר מוכר ע"י רשם הקבלנים שבמשרד הבינוי והשיכון מקנה זכות להשתתף בבחינה מקוצרת ולכן כזו שקל יותר לעבור אותה.