איטום קיר חיצוני בבניין בשיטות העבודה של קבלנים מקצועיים

You are currently viewing איטום קיר חיצוני בבניין בשיטות העבודה של קבלנים מקצועיים

כולנו מכירים את המונח “גשמי ברכה”, אבל אם ישנו כשל כלשהו באיטום קיר חיצוני, כל יום גשום עלול להפוך לסיוט של ממש. מים שחודרים את שכבת האיטום החיצונית עלולים לגרום נזק של ממש לתשתיות שונות ואפילו לגרום להתפוררות קירות. סכנה מהותית נוספת היא עובש – שעלול להוביל להתפתחות של מחלות בדרכי הנשימה ואפילו סוגים שונים של סרטן. על-מנת להקדים תרופה למכה ולהימנע מהנזקים החמורים הנ”ל חשוב להקפיד על איטום מקצועי, ובפרט על הדגשים המפורטים בעמוד זה.

אבחון המצב הקיים

קבלן איטום מקצועי ובעל ניסיון קודם כל בוחן בקפידה את המצב הקיים, ורק לאחר איסוף המידע הרלוונטי מציע פתרון איטום מתאים. באופן טבעי כשמדובר על איטום מבנה חדש שנמצא בשלבי הקמה אין צורך באבחון, ובמקרה כזה השיקול העיקרי לגבי האיטום הוא סוג החיפוי שנבחר לקירות החיצוניים בבניין.

כשאיש המקצוע מוזמן על-מנת לתקן ליקוי קיים, ההחלטה החשובה ביותר היא האם לבצע תיקון נקודתי או לנצל את ההזדמנות לטובת שיקום האיטום בכל הקיר. השיקולים הם מצב הטיח או החיפוי באזורים השונים של הקיר, גיל המבנה וגם מסגרת התקציב האפשרית נלקחת בחשבון.

איטום סדק נקודתי

כשהטיח במצב טוב ונדרש רק תיקון של סדק נקודתי, הפתרון המומלץ בדרך כלל הוא צבע אקרילי שמתאפיין בצמיגות גבוהה. צבע כזה יכול להימתח היטב וכך לכסות על הסדק. אופציה נוספת במקרה של קיר טיח היא התזת חומר פוליאוריטני דוגמת סיקה. אם ישנו צורך בפתרון איטום לקיר מאבן החומר הרלוונטי הוא תערובת על בסיס מלט לאחר חירוץ מתאים וכן הוספת רובה לאחר המלט. בחלק מהמקרים נדרשת הוספת סילר על האבן עצמה. בקירות פסיפס אין מנוס מפירוק האריחים והרכבתם מחדש לאחר תיקון האיטום, כך שהעבודה באופן טבעי מתארכת ומתייקרת.

איטום קירות עם ליקויי טיח

כשקבלן איטום מיומן – ובהקשר זה כדאי לדעת שמומלץ בחום להעדיף קבלנים רשומים (כלומר אנשי מקצוע שמופיעים בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון) – מזהה ליקויי טיח, הפתרון המוצע הוא שליכט אקרילי או שליכט צמנטי. השליכט הצמנטי מתאים בעיקר למצבי הביניים, שבהם יש יותר מסדק נקודתי אחד אבל לא סדקים רבים מדי. הסיבה לכך היא שהגמישות שלו מוגבלת, ולכן הוא יכול לכסות מספר סדקים אבל לא אם הם רבים.

שליכט אקרילי גמיש מאוד ויכול לכסות כמות משמעותית של סדקים מבלי שהוא עצמו ייסדק ויתפוצץ, אבל הצבע שלו עלול להשתנות לאחר מספר שנות חשיפה לשמש – ולכן ייתכן שיהיה צורך ליישם אותו בכל הקיר (מן הסתם בעלות גבוהה יחסית).

כמה עולה איטום קיר חיצוני בבניין?

עלות איטום קירות חיצוניים משתנה בהתאם להיקף העבודה – כלומר האם נדרש תיקון נקודתי או שיקום מקיף של הקיר, ולפי סוג החיפוי הקיים שממנו נגזר גם פתרון האיטום הנכון. פרמטר נוסף שמשפיע על המחיר הוא הגובה שבו מתבצעות העבודות. אם יש צורך בסנפלינג או בפיגומים, מחיר הפרויקט מתייקר וכשמדובר על קיר שלם הוא יכול להגיע גם ל-5,000-10,000 ש”ח. 

בכל מקרה, לנוכח החשיבות העצומה של איטום מיטבי, מומלץ לא לבחון רק את המחיר של ההצעות השונות שתקבלו אלא גם את האיכות. האחריות על העבודה היא אינדיקציה אחת לאיכות, וכאמור קבלן איטום רשוי אשר מופיע בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון הוא בהכרח איש מקצוע בעל ניסיון רב וידע רחב היקף.