איך לחסוך בהוצאות הקבלנים?

You are currently viewing איך לחסוך בהוצאות הקבלנים?

התשלום לקבלנים בכל תחומי עבודות הבנייה ההנדסיות יכול להיות גבוה מאוד. באופן טבעי כולנו מנסים לחסוך בהוצאות, ומחפשים כל דרך לעשות זאת, כמובן מבלי לפגוע באיכות העבודה. בעמוד זה תוכלו למצוא הסברים לגבי האפשרויות השונות של החיסכון, וכן המלצות איך להימנע מלקיחת סיכונים מיותרים עקב הרצון המובן להפחית את עלויות הפרויקטים השונים.

סקר שוק מקיף

הדרך היעילה ביותר לחסוך בהוצאות הקבלנים – בין אם מדובר על שיפוץ דירה או חנות, בין אם על עבודות עפר, בין אם סלילת כביש, התקנת מעלית ויש כמובן עוד שלל פרויקטים אחרים שמבצעים קבלנים בכל התחומים – היא לערוך סקר שוק מקיף.

ככל שתפנו ליותר אנשי מקצוע בתחום הרלוונטי ותקבלו יותר הצעות מחיר, כך באופן טבעי גדל הסיכוי שאחת מהן תאפשר לכם לממש את התוכנית המבוקשת מבחינתכם בעלות מינימלית.

הצעות מחיר מפורטות

יש מקרים שבהם הצעת מחיר נמוכה מסתירה גם תועלת נמוכה, ואפילו נמוכה מאוד. בהתאם חשוב לבצע את השוואת המחירים בין הקבלנים השונים אך ורק על סמך הצעות מחיר שכוללות מפרט מדויק של העבודות הצפויות, כולל חומרי הגלם שבהם ייעשה שימוש, לוחות זמנים ועוד.

עוד דגש חשוב הוא להתעקש על הצעות מחיר כתובות וחתומות – כך שכל קבלן יהיה מחויב באמת, ולא יוכל להתחמק ממה שהבטיח כדי לקבל את הפרויקט. איש מקצוע שלא מוכן לספק הצעה מסודרת, מפורטת וכתובה הוא איש מקצוע שאי אפשר לסמוך עליו, ולכן גם אם רוצים לחסוך בהוצאות הקבלנים לא כדאי להסתכן.

בחירת קבלנים רשומים בלבד

עוד דרך למזער את רמת הסיכון לקבלת תמורה נמוכה לכסף בגלל איש מקצוע לא אמין או לא מיומן מספיק היא להעדיף קבלנים רשומים – כלומר קבלנים שנכללים בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון.

הסיבה לכך היא שרשם הקבלנים שהוא הסמכות המקצועית הרלוונטית במשרד זה מבצע סינון קפדני של קבלנים בכל תחומי הבנייה: אינסטלציה ומערכות כיבוי אש, איטום מבנים, התקנת מעליות ומדרגות נעות, שיפוצים, מתקני קירור והסקה, חשמלאות ותקשורת במבנים, קווי חשמל, עבודות עפר וחציבה, גשרים, ביצוע קווי מים וביוב ועוד ועוד.

הסינון כולל בדיקה מעמיקה של היקף הניסיון של כל איש מקצוע ושל ההכשרות שעבר. כמו כן נבחן הרישום הפלילי ובפרט במקרים שבהם הקבלן הורשע בעבירות הקשורות לעיסוק המקצועי. כמו כן כשמוגשות תלונות נגד קבלנים רשומים, הם נבחנות בקפידה – ואם מתגלה שקבלן רשום מתנהל באופן לא מקצועי, בכל היבט שהוא, רשם הקבלנים עשוי להשעות את הרישיון.

בהתאם בחירת קבלן רשום מקנה ראש שקט באמת – ואכן המגמה המסתמנת היא שביותר ויותר פרויקטים מכל הסוגים ישנה העדפה מובהקת לקבלנים הרשומים. כתוצאה מכך נוצרה עוד מגמה: עוד ועוד קבלנים מבקשים להיכלל בפנקס כדי לזכות בפרויקטים מתגמלים. הרווח הוא גם של הקבלן וגם של כל מי שזקוק למומחה לצורך עבודת בנייה כזו או אחרת – משום שכך יש חופש בחירה נרחב יותר וסיכוי גבוה יותר לחסוך בהוצאות הקבלנים.