חברות איטום – מה אתם צריכים לדעת עליהן?

You are currently viewing חברות איטום – מה אתם צריכים לדעת עליהן?

מים הם אחד הכוחות החזקים ביותר בטבע. כשהם מגיעים למקום שבו הם לא אמורים להיות, התוצאה עלולה להיות נזק חמור. בהתאם גג שלא זכה לאיטום איכותי עלול לגרום לפגיעה של ממש באיכות החיים של דיירי הקומה העליונה, מקלט לא אטום מספיק עלול להיות מוצף ולחייב את דיירי הבניין בהוצאה כספית גבוהה כדי להשמיש אותו מחדש, וגם במרפסות יש צורך לבצע איטום מוקפד. 

בהתאם כשמחפשים חברות איטום חשוב מאוד להקדיש תשומת לב לבחירה נכונה של חברה מקצועית ואמינה. המידע בעמוד זה יעזור לכם למצוא קבלני איטום שאפשר לסמוך עליהם ושבזכותם לא תסבלו מנזקי רטיבות.

הכלל הראשון – אך ורק קבלנים רשומים

באופן עקרוני כל אדם רשאי להציג את עצמו כקבלן איטום. על-פי החוק הקיים רק עבור עבודות בהיקף של 47,255 ש"ח ומעלה נדרש רישום בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. יחד עם זאת מומלץ בחום להעדיף קבלנים רשומים גם עבור פרויקטים "קטנים" לכאורה, בסכומים נמוכים יותר.

הסיבה לכך פשוטה: קבלן איטום או חברת איטום שרשומים בפנקס הנ"ל עברו סינון קפדני ע"י רשם הקבלנים, ולכן תוכלו לדעת בוודאות שיש להם את הידע המקצועי הדרוש, שהם בעלי ניסיון רלוונטי של לפחות 5 שנים ושהם מתנהלים באמינות.

בהקשר זה חשוב להדגיש כי על-מנת להירשם בפנקס הקבלנים בענף האיטום (שמספרו 134) עוברים אנשי המקצוע מבחן מקיף. המבחן כולל 60 שאלות בנושאים כגון הכשלים האופייניים באיטום, איתור נקודות תורפה בכל מבנה, איטום מרתפים, תכונות של חומרי איטום שונים ושיטות העבודה איתם, תקנות רלוונטיות ותקנים בתחום, איטום סדקים בהזרקה, איטום מרפסות, בטיחות ועוד.

קבלני איטום שמשתתפים בקורס הכנה מוכר למבחן הנ"ל ניגשים לבחינה מצומצמת שכוללת רק 30 שאלות. באופן טבעי הלימודים המוכרים ע"י רשם הקבלנים מקנים את כל הידע החיוני, ועצם ההשתתפות בקורס מעידה על רצינות רבה.

איך למצוא חברות איטום שאושרו ע"י רשם הקבלנים?

פנקס הקבלנים, שכולל כאמור חברות איטום שנבדקו ע"י משרד הבינוי והשיכון ועמדו בכל הקריטריונים, נמצא באתר של המשרד. החיפוש בו פשוט ואינטואיטיבי, ואפשרי בשתי דרכים. דרך אחת היא לחפש חברה ספציפית, לפי שם או מספר חברה, וכך לוודא שהיא אכן רשומה. בנוסף תוכלו לדעת מתי היא נרשמה – אינדיקציה נוספת להיקף הניסיון.

הדרך השנייה היא חיפוש לפי ישוב. בגישה זו תוכלו לקבל רשימה של כל חברות האיטום הרשומות בחיפה, בבאר שבע וכו' – רצוי לבחור בעיר גדולה יחסית כדי לקבל שלל אפשרויות ולבחור מבין כולן את ההצעה המשתלמת ביותר.

שיטת העבודה הנבחרת ואחריות

כשאתם מתלבטים בין מספר חברות איטום מומלץ לא להשוות רק את המחיר אלא גם את שיטת העבודה. לכל סוג חומר איטום ולכל שיטת יישום יש תוחלת חיים שונה, כשבאופן כללי החומרים המתקדמים (יריעות ביטומניות, חומרים פוליאוריטנים וחומרים אקריליים) מתאפיינים בעמידות גבוהה יותר בהשוואה לזפת. יחד עם זאת נדרשת גם התאמה לשטח הספציפי שאותו אוטמים. משך האחריות שתקבלו על העבודה הוא אינדיקציה מצוינת לאיכותה, ולכן זהו עוד סעיף – בנוסף לרישום בפנקס הקבלנים, למחיר ולשיטת העבודה – שאותו כדאי לקחת בחשבון.