מה אומרים קבלני איטום על המקצוע שלהם?

You are currently viewing מה אומרים קבלני איטום על המקצוע שלהם?

איטום הוא תחום שמציע הזדמנויות עבודה רבות אבל גם מתאפיין בתחרות לא מועטה. כשמקלידים בגוגל "קבלן איטום" מקבלים שורה ארוכה מאוד של תוצאות רלוונטיות, וגם כשתוחמים את אזור החיפושים – למשל "קבלי איטום בצפון" יש ללקוחות מנעד בחירה נרחב. בהתאם קבלנים בתחום זה אוהבים מאוד את העיסוק שלהם, ומצד שני גם מגדירים אותו כמאתגר. מה עוד אומרים קבלני האיטום על המקצוע שבחרו? בעמוד זה תמצאו תשובות שונות לשאלה מסקרנת זו.

עונתיות

אחד האתגרים העיקריים עבור קבלני איטום רבים הוא העונתיות. ישראל היא מדינה חמה ויבשה למדי, עם חודשים ארוכים שבהם הסיכוי לגשם נמוך עד לא קיים. כתוצאה מכך כשמסתיים בחורף, בסביבות אפריל, ישנה ירידה של ממש בביקוש לעבודות איטום. 

כמובן שגם בעונה החמה יש עדיין צורך באיטום מבנים, גגות, מרפסות, מרתפים ועוד, כשעיקר העבודה הוא במבנים החדשים שמוקמים בכל רחבי הארץ. בסתיו, עם הגשמים הראשונים, מתגבר זרם הפניות אל קבלני האיטום משום שאנשים רבים מגלים שהאיטום הקיים אצלם כבר לא ממלא את ייעודו, וגם בחורף, כשהממטרים מתחזקים ויש עוד פתרונות איטום ישנים שלא עומדים בעומס, הטלפון של כל קבלן איטום איכותי מצלצל בתדירות גבוהה מהרגיל.

כדאי לדעת שההמלצה החשובה ביותר של קבלני האיטום היא להיערך לעונה הגשומה עוד בקיץ. למעשה כשיש ימים גשומים אי אפשר ליישם פתרונות איטום באופן יעיל, ועוד המלצה היא לא לחכות לסוף הקיץ, אחרי חגי תשרי, אלא להקדים תרופה למכה ולהזמין קבלן איטום עוד לפני שכולם עושים זאת – כבר בתחילת הקיץ.

מקצועיות

עוד דבר שכל קבלני האיטום כמעט מסכימים עליו הוא חשיבות הלמידה המתמדת לצורך שכלול היכולות המקצועיות. אנחנו חיים בעידן שבו בכל התחומים טכנולוגיות חדשניות מובילות לייצור פתרונות שלא היו בעבר, וחשוב שכל קבלן איטום יכיר את כל האופציות – ויוכל להציע ללקוחותיו את הפתרון האופטימלי לכל צורך.

רישום בפנקס הקבלנים

התחרות הקשה בענף האיטום מחייבת את קבלני האיטום לנקוט בצעדים שונים כדי ליהנות מיתרון על פני המתחרים שלהם. אנשי המקצוע המיומנים והמנוסים מבינים את זה, ואחת הפעולות המתגמלות ביותר היא רישום בפנקס הקבלנים.

פנקס זה הוא רשימה של כל הקבלנים המוסמכים בארץ בכל ענפי הבנייה וההנדסה. הרשימה מנוהלת ע"י משרד הבינוי והשיכון, שגם קובע את הקריטריונים לקבלת בקשות לרישום. כל קבלן איטום שכבר השלים את תהליך הרישום לפנקס הקבלנים מספר על גידול בביקוש לשירותיו, כולל במקרים שבהם אין חובה על-פי חוק לעבוד עם קבלן רשום (עפ"י התקנות העדכניות, רק לפרויקטים שההיקף הכספי שלהם מעל 47,000 ש"ח נדרשת בחירה של קבלן איטום רשום, ובפרויקטים קטנים יותר ניתן לעבוד גם עם קבלן לא רשום).

הסיבה לגידול בביקוש לשירותיהם של קבלני האיטום הרשומים היא שעצם הרישום מעיד גם על ניסיון (אחד הקריטריונים שבוחן משרד הבינוי והשיכון, כשהסף בענף האיטום הוא 5 שנים) וגם על מקצועיות. על-מנת להירשם בפנקס נדרשים קבלני האיטום לעבור מבחן ידע שכולל 60 שאלות. אנשי מקצוע שלומדים בקורס הכנה שאושר ע"י משרד הבינוי מקבלים הנחה משמעותית – 30 שאלות בלבד – וזאת משום שעצם הלמידה שלהם בקורס מרעננת את הידע שלהם ומעשירה אותו בכל הסוגיות הרלוונטיות לרבות בטיחות, תקנות ואופן היישום של כל פתרונות האיטום הקיימים.