מידע חשוב לבחירת קבלן איטום גגות

You are currently viewing מידע חשוב לבחירת קבלן איטום גגות

איטום הגג הוא פעולה חשובה מאוד ואפילו קריטית. כשהגג לא אטום היטב, מי גשמים יחדרו אותו בקלות ויגרמו לכתמי עובש דוחים ומזיקים לבריאות בתוך הבית שמתחתיו – ויחייבו השקעה כספית משמעותית לצורך הטיפול במפגע. בהתאם כדאי להקדים תרופה למכה, ולשכור את שירותיו של קבלן איטום מיומן ואחראי. המידע בעמוד זה יעזור לכם לבחור נכון ולדעת בוודאות שאתם מוגנים מהגשם.

מה ההבדל בין קבלן איטום רשוי לקבלן איטום מורשה – ואת מי עדיף לבחור?

הגורם האחראי על הרגולציה בענף האיטום הוא משרד הבינוי והשיכון. משרד זה מנהל רשימת קבלנים שעומדים בכל הקריטריונים הרלוונטיים, ובפרט ניסיון ובקיאות מקצועית, ולכן כדאי להיעזר ברשימה כדי לבחור איש איטום גגות.

בהקשר זה נדרשת הבחנה בין שני מונחים: "קבלן איטום רשוי" ו"קבלן איטום מורשה". קבלן איטום מורשה אולי נשמע מרשים, אבל בפועל מדובר בתעודה המעידה על סיום קורס – בלי שתהיה אינדיקציה כלשהי לגבי איכות הקורס, היקף הלימודים בו, ההכשרה של המרצים והעמידה של בוגרי הקורס במטלות ובמבחנים.

קבלן איטום רשוי לעומת זאת הוא מי שהשלים בהצלחה את הקורס היחיד בארץ שמוכר ע"י משרד הבינוי והשיכון. חשוב להדגיש כי כשמדובר על עבודות איטום בהיקף של עד כ-47,000 ש"ח החוק מאפשר גם ל"קבלני איטום מורשים" לבצע את העבודה – אבל האינטרס של הלקוחות הוא כמובן לבחור תמיד בקבלן איטום גגות רשוי.

הפתרון האופטימלי בהתאם לסוג הגג ומאפיינים נוספים

ישנם מספר סוגים שונים של פתרונות לאיטום גגות. קבלן איטום רשוי אמון באופן טבעי על מציאת המענה המתאים ביותר לפי סוג הגג ומאפיינים רלוונטיים נוספים. עוד כדאי לזכור שקבלנים אלה נבחנים כל הזמן, ושתלונות על עבודה לא מקצועית או שירות בעייתי עלולות להוביל להשעיית הרישום מפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון – כך שעם קבלן איטום גגות רשוי אתם יכולים לישון בשקט.

הפתרונות העיקריים האפשריים הם יריעות ביטומניות, חומרים אקריליים, חומרים פוליאוריטנים וזפת. חומרים פוליאוריטנים, למשל, מתאימים בעיקר לגגות שאינם חשופים לשמש ישירה ושקשה ליישם בהם יריעות ביטומניות. החומרים האקריליים מיועדים לגגות חדשים שאין בהם שום איטום או לגגות קטנים יחסית. זפת מתאימה לגגות עמוסים מאוד, והיריעות הביטומניות, שנחשבות לפתרון היעיל ביותר שיש, אפשריות בגגות חדשים, גגות מזופתים וכשכבר יש שכבה אחת של יריעות ונדרש חידוש.

איכות החומרים

קבלן איטום גגות ותיק ומקצועי, ובפרט אם הוא קבלן רשוי, מקפיד גם על האיכות של הפתרון הספציפי שנבחר. בעידן שבו משבר האקלים גורם ליותר ויותר אירועי קיצון – כלומר כמויות גשם גדולות מאוד תוך פרק זמן קצר – אסור להתפשר על האיכות של החומרים האקריליים, החומרים הפוליאוריטנים, היריעות הביטומניות או הזפת. באופן דומה אסור להתפשר על איכות היישום של הפתרון, 

כדי לוודא שהגג שלכם אכן זכה לאיטום מושלם, מומלץ לשאול כל קבלן איטום גגות מהו הסוג הספציפי של היריעות, החומר האקרילי או הפוליאוריטני שהוא מציע להשתמש בו. כדאי גם להתעקש על הסכם בכתב שבו מפורט סוג האיטום שיתבצע, החומר הספציפי וכמובן האחריות. בחירה בקבלן ותיק מצמצמת את הסיכון לחוסר יכולת לממש את האחריות אם מתגלה פגם באיטום כעבור מספר שנים.


אולי יענין אותך גם: