רישום קבלן רשום

You are currently viewing רישום קבלן רשום

קבלנים, בכל התחומים שנכללים בענף הבנייה – משיפוצים ופיתוח חצרות, דרך התקנת מעליות, מתקני תברואה ומערכות כיבוי אש ועד עבודות אספלט , עפר והקמת גשרים – מתמודדים עם מתחרים רבים על כל פרויקט. במציאות שכזו, מומלץ בחום לנצל כל הזדמנות לזכות ביתרון על פני אנשי המקצוע האחרים, ובוודאי שלא להישאר מאחור. רישום בפנקס הקבלנים שמנהל משרד השיכון הוא אחד הצעדים האפקטיביים ביותר, בזכות תועלות שיפורטו בהמשך העמוד. כמו כן תמצאו כאן הסברים לגבי תהליך הרישום והדרך המהירה ביותר להפוך לקבלן רשום .

התועלות שברישום בפנקס הקבלנים

  1. קבלנים רשומים יכולים להשתתף במכרזים ממשלתיים, קבלנים שאינם רשומים – לא . חשוב להבהיר שגם קבלנים שבעבר עבדו עם הגופים הציבוריים הנ"ל, בכל הסוגים של עבודות ההנדסה הבנאיות, לא יכולים להמשיך לעשות זאת ללא רישום.
  2. קבלן לא רשום יכול לבצע עבודות בהיקף כספי מוגבל מאוד – עד כ-47,000 ש"ח כשהוא פועל בענף שמוגדר משני (למשל שיפוצים), ועד כ-90,000 ש"ח כשהוא בענף שמוגדר ראשי (למשל כבישים). זו כמובן תקרה נמוכה מאוד, בעוד שלאחר השלמת תהליך הרישום , קבלן רשום יוכל לבצע פרויקטים בהיקף של מיליוני שקלים (הרף עולה ככל שהסיווג עולה, על בסיס צבירת ניסיון והשלמת פרויקטים גדולים).
  3. קבלן רשום מורשה להעסיק עובדים זרים באופן ישיר וללא צורך במתווכים ובתשלומים מיותרים (על בסיס קבלת היתר, שלא ניתן בשום מקרה למי שלא רשום בפנקס הקבלנים).
  4. לאחר הרישום כל קבלן בתחומו נהנה מתדמית חיובית – שכן הרישום מעיד על ניסיון, מקצועיות ולא פחות חשוב, אמינות.

מה כולל תהליך רישום קבלן?

לצורך רישום קבלן רשום נדרש שילוב של ניסיון ושל הכשרות מקצועיות. בחלק מהענפים רשם הקבלנים כבר עורך בחינות בקיאות. תנאי נוסף הוא היעדר רישום פלילי הקשור לעיסוק המקצועי. קבלנים שהורשעו בעבירה כזו נדרשים להמתין כ- 3 שנים ממועד ריצוי העונש עד שנפתחת בפניהם האפשרות להגיש בקשה לרשם הקבלנים (הגוף במשרד השיכון שאחראי על פנקס הקבלנים).

התנאים הספציפיים משתנים מענף לענף. בענפים שמוגדרים "משניים" היקף הניסיון המינימלי הוא 5 שנים. בענפים הראשיים מספר שנות הניסיון בפועל משתנה בהתאם להכשרה: מהנדסים ואדריכלים יכולים להיכלל בפנקס הקבלנים אחרי שצברו שתי שנות ניסיון, הנדסאים וטכנאים מתבקשים להציג הוכחות ל-4 שנות עבודה בפועל ומנהלי עבודה – 6 שנים.

איך להפוך לקבלן רשום בזמן קצר במיוחד?

תהליך רישום קבלן רשום עלול להתעכב ולהתארך שלא לצורך במידה ולא מקפידים על מילוי מדויק של כלל הטפסים, ועל צירוף כלל המסמכים שמעידים על הניסיון וההכשרות.

בענפים שבהם רשם הקבלנים עורך מבחן בקיאות, כדאי מאוד להשתתף בקורס הכנה לקראתו. סיבה אחת לכך היא כמובן הידע יקר הערך שתקבלו בקורס, ויש עוד סיבה חשובה: כשמשתתפים בקורס שמוכר ע"י הרשם, ישנה הקלה משמעותית – אפשרות לעבור מבחן מקוצר, ובפרט כזה שכולל פחות שאלות בנושאי בטיחות וגיהות (הפרק הזה בבחינה גורם לקבלנים רבים, כולל מנוסים – להיכשל). השילוב של הידע, ההיכרות עם סוג השאלות בבחינה והעובדה שיש פחות שאלות מגדיל במידה ניכרת את הסיכוי לעבור את המבחן – ולהפוך לקבלן רשום, על כל התועלות שבכך, תוך זמן קצר.


אולי יענין אותך גם: