על עבודות בנייה, איטום, תחזוקה ושיפוץ נכסים

You are currently viewing על עבודות בנייה, איטום, תחזוקה ושיפוץ נכסים

עבודות בנייה ושיפוץ של נכסים מכל הסוגים – גם אלה המשמשים למגורים וגם אלה שמיועדים למסחר ותעסוקה, או לכל מטרה אחרת – מחייבות גם בקיאות מקצועית וגם התנהלות אחראית. סכומי הכסף הגדולים המעורבים בפרויקטים אלה מחייבים גם את הלקוחות להתנהלות אחראית, ובפרט בחירה מושכלת של קבלנים. איך למזער את רמת אי הוודאות ולהבטיח מקסימום תמורה להשקעה הניכרת? המידע בעמוד זה יעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.

אמינות

כדי שתוכלו לדעת שהנכס שלכם מופקד בידיים מקצועיות ומיומנות, וכך לישון בשקט בתקופת הבנייה או השיפוץ, אסור להתפשר על אמינות הקבלן המבצע. דרך אחת לבחון את מידת האמינות היא לפנות לאנשי מקצוע שביצעו פרויקטים דומים אצל מכרים שאתם סומכים על חוות הדעת שלהם. דרך שנייה היא לבקש מהקבלן המלצות של לקוחות קודמים, ולוודא שהן אכן אותנטיות (רצוי באמצעות שיחה ישירה איתם).

עוד אופציה היא לבחור קבלנים שנכללים בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. במשרד זה פועלת יחידה בשם רשם הקבלנים שבוחנת כל בקשה להירשם בפנקס, ובנוסף מוסמכת להשעות את הרישום של קבלנים שמוגשות נגדם תלונות בגין הפרת אמונים או התנהלות לא מקצועית מספיק.

ניסיון

קבלנים מנוסים הם קבלנים שכבר נתקלו במגוון רחב של תרחישים ולכן יודעים לספק מענה מדויק גם לבלת"מים. בנוסף, אנשי מקצוע עם ניסיון של שנים רבות אמונים על שימוש בחומרי הגלם המתאימים ביותר לכל משימה. ברוב המקרים הוותק מקנה גם היכרות עם ספקים רבים וכך ניתן להגיע למחירים משתלמים בלי להתפשר על האיכות.

גם בהקשר של הניסיון יש יתרון לקבלנים רשומים, כלומר אלה שמופיעים בפנקס הקבלנים. הסיבה לכך היא שאחד הקריטריונים לרישום הוא ותק – בענף השיפוצים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות, ואילו בענף הבנייה היקף הניסיון המינימלי נקבע בהתאם להשכלה של הקבלן (מהנדסים ואדריכלים, למשל, חייבים להציג ותק של שנתיים, הנדסאים וטכנאים – ותק של 4 שנים, ואילו מנהלי עבודה יכולים להיכלל בפנקס הקבלנים אחרי 6 שנות עבודה בפועל).

ייעוץ משפטי

גם כשעובדים מול קבלנים רשומים, מומלץ לא לוותר על ייעוץ משפטי. הבחירה בקבלן שיפוצים או קבלן בניין וההתנהלות מולו הן החלטות כבדות משקל, וכאמור מעורבים בהן סכומי כסף גבוהים מאוד, כך שכל טעות עלולה לעלות לכם ביוקר. ליווי צמוד של עו"ד מנוסה בתחום ספציפי זה מונע טעויות כאלה וגם מסייע במו"מ מול הקבלן.

מה קובע החוק לגבי עבודות בנייה ושיפוצים?

לפי תקנות עבודות הנדסה בנאיות, קבלן שיפוצים שאינו רשום בפנקס הקבלנים רשאי לבצע פרויקטים בסכום של עד 47,255 ש"ח בלבד. עבודות בנייה שמבוצעות ע"י קבלנים לא רשומים מוגבלות לכ-90,000 ש"ח. לעומת זאת, קבלנים רשומים מורשים לקחת על עצמם פרויקטים בהיקפים גדולים הרבה יותר, כולל של מיליוני שקלים – כל קבלן בהתאם לסיווג שלו.

בהתאם, לקבלנים המקצועיים והאמינים באמת, אלה שפועלים אך ורק על-פי חוק, יש מוטיבציה ממשית לעבור את תהליך הרישום מול רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון – סיבה טובה נוספת לחפש בפנקס זה את איש המקצוע שיוביל את עבודות הבנייה או השיפוץ של הנכס שלכם, או לחילופין לוודא שהקבלן שפניתם אליו נכלל בפנקס.

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.