קבלן איטום מומלץ

You are currently viewing קבלן איטום מומלץ

החשיבות הרבה של איטום מושלם, ובמחיר משתלם, מחייבת מציאת קבלן מיומן, אמין ובעל ניסיון רב בתחום זה. מציאת קבלן איטום איכותי באמת היא משימה שעשויה להיות מאתגרת – ולכן כדאי להיעזר בפנקס הקבלנים שמנוהל על-ידי משרד הבינוי והשיכון. בעמוד זה תמצאו מידע על הפנקס הנ"ל וטיפים לבחירה נכונה של קבלן איטום מומלץ.

מהו פנקס הקבלנים ומה אפשר לדעת על קבלני איטום שרשומים בו?

פנקס הקבלנים הוא רשימה של קבלנים פרטיים וחברות שמבצעים עבודות הנדסה בנאיות במגוון רחב של תחומים: שיפוצים, אינסטלציה, עפר וחציבה, הנחת קווי תקשורת, מעליות ומדרגות נעות, ועוד. גם איטום מבנים הוא אחד מהענפים שבהם על-מנת לבצע באופן חוקי פרויקטים בקנה מידה כספי משמעותי חובה להיכלל בפנקס.

חשוב להדגיש: עבודות בסכומים של עד 47,255 ש"ח יכולים לבצע גם קבלני איטום שלא נרשמו בפנקס של משרד הבינוי והשיכון. מצד שני, גם אם אתם זקוקים לאיטום גג, קיר, מבנה וכו', בסכום נמוך יותר, עדיין מומלץ כן להעדיף קבלנים רשומים – מפני שהם מנוסים (אחד התנאים לרישום הוא 5 שנות ניסיון לפחות), עברו הכשרות רלוונטיות (תנאי נוסף להופעה בפנקס) ומתנהלים באמינות מוחלטת (תלונות כנגד קבלנים רשומים שנבחנות ונמצאות נכונות עשויות להוביל להתליית הרישיון).

איך לחפש בפנקס הקבלנים קבלן איטום?

פנקס הקבלנים מופיע באתר של משרד הבינוי והשיכון, ובאופן טבעי כל אחד וכל אחת יכולים לעיין בו ולחפש בו קבלנים בכל תחום ובפרט איטום.

יש שתי דרכים להיעזר בפנקס הקבלנים. דרך אחת היא לאתר את כל החברות והקבלנים הפרטיים בתחום האיטום, וזאת באמצעות בחירת ענף 134 (המספר של ענף איטום מבנים). חיפוש מסוג זה ניתן גם למקד בישוב מסוים בהתאם לכתובת המבנה שאתם רוצים לאטום, ועוד פילוח אפשרי הוא לפי הסיווג של הקבלן (ככל שהסיווג גבוה יותר, כך מדובר בקבלן או בחברה עם ניסיון רב יותר, ובמיוחד בביצוע פרויקטים בקנה מידה נרחב).

הדרך השנייה היא לוודא שקבלן איטום מומלץ שקיבלתם את הפרטים שלו אכן מופיע בפנקס. חיפוש זה מתבצע על-ידי הקלדת מספר הקבלן – אם הוא רשום, יופיעו מיד כל הפרטים שלו, כולל התאריך שבו נרשם לראשונה.

למה כשמחפשים קבלן איטום מומלץ לדרוש הצעת מחיר מפורטת ומסודרת?

אחרי שהבנו למה כשזקוקים לשירותיו של קבלן איטום מומלץ להתחיל את החיפוש בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון, כדאי לדעת שבנוסף חשוב לדרוש גם הצעת מחיר מסודרת, בכתב.

הפרטים שאותם חובה לציין בהצעת המחיר הם סוג האיטום, אופן היישום של הפתרון הנבחר, לוח הזמנים לעבודה וכמובן המחיר. בהקשר זה כדאי לדעת שישנן כמה וכמה שיטות לביצוע איטום של קירות, גגות ומבנים, ולכל אחת יתרונות וחסרונות. המפתח הוא התאמה מדויקת למצב הנוכחי ולמסגרת התקציב, ולכן יש חשיבות רבה לניסיון של קבלן האיטום וליכולת שלו ליישם את כל הפתרונות האפשריים.

דגש נוסף הוא אחריות על העבודה. משך האחריות משתנה בהתאם לסוג הפתרון – יריעות ביטומניות, זיפות, חומרים פוליאוריטנים משחתיים, חומרים אקריליים או חומרים ביטומנים משחתיים.

אולי יעניין אתכם גם

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.