קבלן שיפוצים יצאת צדיק

You are currently viewing קבלן שיפוצים יצאת צדיק

עבור כל מי ששוקל לשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים, התכנית : "יצאת צדיק" היא אסוציאציה מובנת, כמעט מתבקשת. התיעוד המצולם של אנשי המקצוע הרבים שבחרו להתפרנס תוך הונאת הלקוחות, במגוון דרכים יצירתיות, מעורר באופן טבעי חשש כבד מפני נזק דומה במהלך השיפוץ אצלכם. למעשה גם כשכבר ברור לחלוטין שאין ברירה אלא לשפץ את הנכס – דירה, משרד, חנות וכו' – אחד המכשולים העיקריים הוא הקושי הממשי (וכאמור טבעי) לסמוך על איש מקצוע בתחום.

איך בכל זאת מתניעים תהליך שיפוץ שיאפשר למצות את מלוא הפוטנציאל של הנכס, בלי להסתכן בנזק כבד בגלל בחירה לא נכונה בקבלן שיפוצים? בעמוד זה תמצאו המלצות מועילות שיעזרו לכם.

המלצות אמינות

דרך אחת יעילה במיוחד להפחית את הסיכון שטמון בבחירת קבלן שיפוצים חסר יושרה ובושה היא להסתמך על המלצות. חשוב לוודא שההמלצות עצמן אמינות, ושהן מגיעות ממקור ראשון – כלומר אדם שאתם סומכים על שיקול הדעת שלו ושקיבל בעצמו שירות מאותו קבלן שהוא ממליץ עליו (ולא המלצות בנוסח "הוא עבד אצל השכנה של אחותי ועשה לה דירה בונבוניירה").

במידת האפשר, כדאי לבקש המלצות מפורטות – כלומר חוות דעת גם לגבי המקצועיות, גם לגבי ההקפדה על עמידה בזמנים, גם על האופן שבו התבצעו הפעולות השונות (למשל, האם נשמר השקט, האם היו קונפליקטים עם השכנים וכו'), וגם על המחיר.

המלצות אותנטיות שכאלה שקולות להכרזה של חיים הכט או חיים אתגר על קבלן שיפוצים יצאת צדיק, ומספקות את השקט הנפשי הדרוש.

בחירה מבין הקבלנים הרשומים בפנקס הקבלנים

פעולה נוספת שעוזרת לסנן את אנשי המקצוע האיכותיים מבין כל אלה המכריזים על עצמם כקבלני שיפוצים – כולל, למרבה הצער, גם אנשי מקצוע לא אמינים בעליל, כפי שהוכיחה תכנית הטלוויזיה המצליחה שזכתה ללא פחות מ-9 עונות – היא לחפש קבלני שיפוצים רשומים בלבד.

קבלן שיפוצים רשום הוא קבלן שנכלל בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. על-מנת להיכלל בפנקס נדרשים אנשי המקצוע המעוניינים בכך להציג הוכחות חותכות לניסיון של לפחות 5 שנים, לעבור מבחן הסמכה ייעודי שכולל עשרות שאלות, וכמו כן להקפיד על התנהלות מקצועית ורצינית – משום שתלונות אודות קבלן שיפוצים רשום שיתגלו כמוצדקות יובילו להשעיית הרישום בפנקס (ומאחר שהיכללות בפנקס הקבלנים מעניקה יתרונות משמעותיים, יש כמובן אינטרס מובהק להתנהל במקצועיות ובאמינות כדי לשמר את הרישום).

את פנקס הקבלנים, כלומר את הרשימה המעודכנת של אנשי המקצוע האיכותיים בענפי הבנייה וההנדסה ובהם שיפוצים (אבל לא רק), ניתן למצוא באתר של משרד הבינוי והשיכון. ניתן גם לבצע בו חיפושים לפי חתכים שונים – למשל בערים ספציפיות.

חוזה מפורט ומחייב

עוד המלצה לכל מי שמחפש קבלן שיפוצים צדיק, ובעצם לא "צדיק" אלא פשוט איש מקצוע רציני שמספק תמורה מלאה לכסף ומתנהל באחריות ומתוך שאיפה לבצע את העבודה באופן מיטבי, היא לחתום על חוזה מפורט וכמובן מחייב. בחוזה יש לפרט את כל מרכיבי השיפוץ, לרבות החומרים שישמשו לכל פעולה ואפילו הכמויות. כמו כן חשוב שהחוזה יכלול גם פירוט של לוחות הזמנים הצפויים להשלמת מרכיבי הפרויקט השונים והשיפוץ בכללותו. את התשלום עבור השיפוץ יש לפרוס לתשלומים שהמועדים שלהם ייקבעו בהתאם ללו"ז העבודות.