רישום בענף 190

הרפורמה המקיפה בתקנות הרישום בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון שינתה באופן משמעותי את המצב בענפים רבים. אחד מהם הוא ענף 190 – מתקני תברואה (אינסטלציה וכיבוי אש). לקבלנים רבים שפועלים בתחום זה עדיין לא ברור לגמרי מה קובעות התקנות החדשות ומה עליהם לעשות. בעמוד זה תמצאו מידע על נהלי הרישום החדשים והמלצות לגבי הדרך היעילה ביותר להבטיח שגם אתם תיכללו בפנקס.

construction

למה חשוב לקבלנים בתחום מתקני התברואה להירשם בפנקס של משרד השיכון?

רישום בענף 190 מרחיב במידה ניכרת את אפשרויות הפרנסה (פירוט בפסקה הבאה). סיבה טובה נוספת היא שגם חברות הביטוח עשויות להתייחס באופן שונה לקבלן רשום בהשוואה לקבלנים שאינם רשומים – בחלק מהמקרים הרישום מקל על ביצוע החתימה מצד חברת הביטוח (כלומר הסכמה לספק פוליסה מתאימה) ובמקרים אחרים ההבדל הוא בגובה הפרמיה. כמו כן קבלן רשום יכול להגיש הצעות במכרזים. המודעות ההולכת ומתעוררת בקרב לקוחות מכל הסוגים לגבי חשיבות הרישום בפנקס משפיעה על בחירת הקבלן המבצע ביותר ויותר פרויקטים – ולכן ההמלצה לכל הקבלנים שעדיין לא רשומים היא לפעול כדי להבטיח את הרישום הנ”ל.

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.

אילו עבודות מאפשר רישום בענף 190 לבצע?

רישום בענף 190 מאפשר כאמור לקבלנים לבצע מגוון רחב של עבודות הקשורות למתקני תברואה, כולל פרויקטים בהיקף כספי גדול. הרף נקבע בהתאם לסיווג הספציפי של כל קבלן, כשישנן 5 קבוצות – השיוך אליהן הוא בהתאם לניסיון המצטבר.

קבלנים בקבוצה 1 יכולים לבצע עבודות שהערך הכספי שלהן הוא עד 1,606,000 ש”ח. בקבוצה 2 התקרה היא 3,214,000 ש”ח, בקבוצה 3 – 6,427,000 ש”ח, לקבלנים בקבוצה 4 מותר לקחת על עצמם גם פרויקטים של עד 12,858,000 ש”ח ואילו בקבוצה 5 אין שום מגבלה.

חשוב להדגיש קבלן שאינו רשום מורשה לבצע פרויקטים בהיקף כספי של עד כ-45,000 ש”ח בלבד. הסכום מתעדכן מעת לעת, אבל בכל מקרה מדובר בחסם משמעותי לפרנסה טובה באמת.

Sanitary_facilities

איך להבטיח רישום במינימום זמן והשקעה?

ישנם מספר תנאים לרישום בפנקס הקבלנים: ניסיון רלוונטי ומעבר בחינה שמוכיחה כי לאיש המקצוע יש את כל הידע הנדרש. כדי לקבל זימון למבחן יש לעמוד בתנאי סף בהם ניסיון מוכח בתחום, קבלן שהורשע בעבירה הרלוונטית לתחום הפעילות יידרש להמתין 3 שנים מיום נשיאת העונש עד שיוכל להגיש בקשה לרישום בפנקס.

למי שכבר עוסק בעבודות בתחומי מתקני התברואה כפי שהוגדרו בתקנות רישום קבלנים, המכשול העיקרי הוא הבחינה. גם קבלנים ותיקים אשר בקיאים היטב בתחום, עלולים להיתקל בקשיים עקב חוסר היכרות עם סוג השאלות ועם נהלים וחוקים שעודכנו עם השנים.

מכלל מסייעת לכל מי שרוצה להגיע לבחינה מוכן לחלוטין, עם קורס אינטרנטי המבטיח למידה יעילה במינימום זמן. תוכנית הקורס נבנתה ע”י מומחים מנוסים בתחום מתקני התברואה, האינסטלציה וכיבוי האש, ואנשי מקצוע עם בקיאות ספציפית לגבי בטיחות. כמו כן שולבו בפיתוח הקורס אנשי חינוך, וזאת על-מנת להבטיח התאמה מלאה לצורך הספציפי – מעבר מבחני ההסמכה – ולאופי הספציפי של הלימודים במתכונת הדיגיטלית.

הקורס מורכב מ-7 פרקים המקיפים את כל החומר לבחינה, וכולל תרגול עצמי משמעותי. בנוסף ללימודים דרך האינטרנט, שמאפשרים לקבלנים העמוסים בעבודה לעבור על החומר בזמנם הפנוי ובקצב המתאים להם, מתקיימים גם ימי עיון עם המרצים – כדי שסיכויי ההצלחה במבחן ההסמכה של רשם הקבלנים יהיו מקסימליים. כ-90% מבוגרי מכלל עוברים את מבחני הרשם בפעם הראשונה.