רשימת קבלנים מורשים

You are currently viewing רשימת קבלנים מורשים

עיון ברשימת הקבלנים הרשומים בענף מסוים היא דרך מצוינת למצוא איש מקצוע או חברה שאפשר להפקיד בידיהם פרויקט – ולדעת שהוא יבוצע ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. בעמוד זה ישנם הסברים לגבי מציאת הרשימה יקרת הערך והשימוש בה. בנוסף תמצאו כאן מידע רלוונטי לקבלנים שרוצים להיכנס לרשימה וליהנות מכל היתרונות שיש בכך.

איפה מפורסמת רשימת קבלנים מורשים ואיזה מידע היא כוללת?

רשימת קבלנים מורשים היא למעשה פנקס הקבלנים שמנוהל ע”י משרד הבינוי והשיכון. את הפנקס העדכני תוכלו למצוא באתר של משרד הבינוי והשיכון, בקטגוריה הרלוונטית – דרך נוחה להגיע אליו היא פשוט לכתוב בגוגל “פנקס הקבלנים משרד השיכון”.

כל קבלן רשום מופיע עם שמו (או שם החברה), מספר זיהוי, מספר קבלן, תאריך הרישום בפנקס, הכתובת ומספר הטלפון. לחיצה על סימן ה-“+” שליד שם הקבלן מאפשרת לראות גם את הענפים שבהם הוא רשום, את הסיווג שלו בכל ענף ואת ההיקף הכספי המקסימלי של הפרויקטים שהוא מורשה לבצע.

יש שתי דרכים להשתמש ברשימה – דרך אחת היא לחפש שם ספציפי כדי לבחון האם איש מקצוע שמציע את שירותיו אכן נכלל בפנקס. ניתן לחפש גם לפי מספר הקבלן, כך שטעויות באיות לא ישפיעו על התוצאות.

הדרך השנייה היא לחפש את כל הקבלנים הרשומים בענף מסוים, ואז לבחור מביניהם את מי שבידיו יופקד הפרויקט שלכם. ניתן למקד את החיפוש לפי ישוב וגם לפי סיווג (ככל שהסיווג גבוה יותר, כך הקבלן מורשה לבצע עבודות בהיקף נרחב יותר).

למה אפשר לסמוך על קבלנים שמופיעים ברשימה?

באופן עקרוני כל איש מקצוע יכול להגיש בקשה על-מנת להיכלל באותה רשימת קבלנים מורשים שמנהל משרד הבינוי והשיכון – בתנאי שהוא מציג ניסיון רלוונטי נרחב מספיק ואישורים על השכלה ו/או הכשרות מקצועיות.

הדרישות הספציפיות משתנות בהתאם לענף שאליו מבקש הקבלן. בחלק מהענפים יצר רשם הקבלנים, הגוף המופקד על ניהול הפנקס, מבחן ייעודי שבודק גם בקיאות מקצועית וגם ידע בנושאי בטיחות וגהות. כך לדוגמה בענף השיפוצים עשויה להופיע שאלה כגון “מי רשאי להכין תוכנית לניהול בטיחות?”, ובענף אינסטלציה ומערכות כיבוי אש שאלה כמו “מה הם נתוני עבר המשמשים בסיס לתכנית ניהול הבטיחות?”.

בהתאם כשלקוח בוחר קבלן מתוך הרשימה, הוא יכול לדעת בוודאות שאותו איש מקצוע הוא גם בעל ידע רלוונטי בתחומו, גם בעל ניסיון רב ובנוסף הוא יודע להתנהל נכון גם בהיבט הבטיחותי הכל כך חשוב.

למה כדאי להיכלל ברשימת הקבלנים המורשים?

עבור אנשי מקצוע בכל ענפי הבנייה, הופעה באותה רשימת קבלנים מורשים היא קרש קפיצה להתפתחות של ממש בקריירה ולמימוש מלוא פוטנציאל הרווחים האפשרי.

ראשית, קבלנים שלא רשומים בפנקס לא יכולים להשתתף במכרזים ממשלתיים. שנית, הסכום המרבי של העבודות שהם מורשים עפ”י חוק לקחת על עצמם הוא בסך הכל כמה עשרות אלפי שקלים – בעוד שקבלנים המופיעים ברשימה יכולים לבצע פרויקטים של מיליוני שקלים כמובן בהתאם לסיווגם.

בנוסף יכולים קבלנים רשומים להעסיק באופן ישיר עובדים זרים – (ללא תז כחולה) – וכך לחסוך את עמלות התיווך הגבוהות שאותן משלמים הקבלנים הלא רשומים.

אולי יעניין אתכם גם

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.