רשם הקבלנים איתור קבלן

You are currently viewing רשם הקבלנים איתור קבלן

עבודות הנדסה בנאיות בכל הענפים מחייבות בקיאות מקצועית, ניסיון רלוונטי, אמינות ללא פשרות ואחריות רבה. על-מנת לעזור לכל מי שמחפש קבלנים בתחומים כמו שיפוצים, אינסטלציה, התקנת מעליות, איטום מבנים, עבודות עפר וחציבה, מתקני מיזוג אוויר, פיתוח חצרות וכמובן בנייה באופן כללי, מנהל משרד השיכון פנקס ייעודי – רשימה של כל הקבלנים העומדים בסטנדרטים שקבע המשרד.

הרשימה נגישה לציבור הרחב, ובעמוד זה תמצאו מידע לגבי הדרכים השונות לאתר קבלן שנכלל בה והסברים לגבי תנאי הסף שנקבעו בתקנות הרלוונטיות.

איך מאתרים קבלן מתאים בעזרת רשם הקבלנים?

רשם הקבלנים הוא הגוף במשרד השיכון המופקד על ניהול פנקס הקבלנים. הרשם בוחן את הבקשות שנשלחות ע׳׳י קבלנים, באמצעות הוועדה המייעצת ובנוסף אחראי על הסרה של קבלנים במקרים חלילה של תלונות הציבור.

הפנקס המעודכן מפורסם באתר של משרד השיכון. לציבור הרחב מציע רשם הקבלנים איתור קבלן באמצעות מנוע חיפוש יעיל.

ניתן להשתמש במנוע החיפוש בשתי דרכים: הדרך הראשונה היא להקליד שם של קבלן שהציע לכם את שירותיו (או לחילופין את מספר תעודת הזהות או מספר הקבלן). אם הוא נכלל בפנקס, מנוע החיפוש יציג לכם את כל הפרטים הרלוונטיים – מועד ההצטרפות לרשימה, הענף הספציפי שבו הוא רשום (או הענפים, אם יש כמה), הסיווג של הקבלן (בין 1 ל-5, כש-5 הוא הגבוה ביותר. בתחום השיפוצים ישנו גם סיווג ק’ שהוא ההתחלתי) וההיקף הכספי המרבי של עבודות שאותו קבלן מוסמך לבצע.

דרך שנייה לבצע איתור קבלן בפנקס הקבלנים היא להקליד ענף ועיר – וכך תקבלו את כל הקבלנים הרשומים בענף המבוקש ובעיר הספציפית (אפשר גם לוותר על ישוב ולקבל רשימה מקיפה יותר).

עוד דרך לאתר קבלנים רשומים היא באמצעות מאגר הקבלנים שלנו הרשומים שלנו, אשר סיימו את הקורס והוסמכו בהצלחה.

למאגר הקבלנים הרשומים של מכלל ליחצו כאן

איתרתם קבלן דרך רשם הקבלנים – מה תוכלו לדעת עליו?

דרך מנוע החיפוש הנ”ל מציע רשם הקבלנים איתור קבלן בקלות ובמהירות. תועלת נוספת בזכות הרשם והפנקס שהוא מנהל היא השקט הנפשי שמובטח למי שבוחר איש מקצוע מתוך הרשימה הזו.

ראשית, כל קבלן המבקש להיכלל בפנקס של משרד השיכון נדרש להציג אישורים על השכלה ו/או הכשרות רלוונטיות. בחלק מהענפים רשם הקבלנים כבר פיתח מבחנים מיוחדים שבודקים את היקף הידע המקצועי של כל קבלן וקבלן. כדאי לדעת שהמבחנים כוללים גם פרק העוסק בסוגיות מתחום העבודה הספציפי (למשל אינסטלציה או שיפוצים) וגם פרק ובו שאלות לגבי תקנות בטיחות וגיהות.

המבחן מציב רף גבוה לקבלנים המבקשים להיכלל בפנקס מומלץ לעבור קורס הכנה. קורס מוכר ע”י הרשם מעניק גם הקלות במבחן (50% קצר יותר וכן ניתן לחזור על המבחן כבר לאחר חודש במקרה ונכשלת, במקום לחכות חצי שנה למועד הבא).

בכל מקרה נדרש גם ניסיון. בענף הבנייה למשל מנהלי עבודה יוכלו להירשם בפנקס אחרי 6 שנות עבודה (ב-12 השנים האחרונות), ואילו בוגרי בתי ספר לטכנאים והנדסאים יתבקשו להציג הוכחות ל-4 שנות ניסיון (ב-8 השנים האחרונות). בענף השיפוצים המינימום הוא 5 שנות ניסיון.

כאמור גם לאחר בחינת הבקשה ואישורה, רשם הקבלנים ממשיך לעקוב אחר התנהלות כל איש מקצוע. תלונות אודות קבלן אשר מתבררות ונמצאות מוצדקות עשויות להביא להשעיית הרישום. בהתאם כשמבצעים בעזרת הפנקס שמנהל רשם הקבלנים איתור קבלן לכל סוג של פרויקט, אפשר להיות בטוחים שהוא מקפיד על עבודה מקצועית ושירות אמין וקשוב.

אולי יעניין אתכם גם

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.