רשם הקבלנים כתובת

You are currently viewing רשם הקבלנים כתובת

רשם הקבלנים הוא יחידה במשרד הבינוי והשיכון שמופקדת על מסמך חשוב במיוחד – פנקס הקבלנים המכיל רשימה של כל הקבלנים והחברות המוסמכים על פי חוק. כשמחפשים את רשם הקבלנים כתובת המשרד היא קלרמון גאנו 3 בניין א׳, קריית הממשלה,ירושלים חדר 0059 בקומת הקרקע.

חשוב להדגיש כי חלק גדול מהפעולות המתנהלות מול רשם הקבלנים לא מצריכות הגעה למקום. בנוסף גם בתקופת הקורונה וגם בימי שגרה מומלץ ליצור קשר עם הרשם לפני שמגיעים פיזית למשרדים – גם כדי לוודא את שעות הפתיחה העדכניות, וגם על-מנת לדעת האם נדרשת הגעה פיזית או שמא אפשר לטפל בבקשה באופן מקוון או טלפוני.

בכל מקרה באתר של משרד הבינוי והשיכון תוכלו למצוא טופס צור קשר עם רשם הקבלנים – גם כדי לברר סוגיות שונות הקשורות לרישום אנשי המקצוע בפנקס הקבלנים, וגם על-מנת להגיש תלונה כנגד קבלן רשום. בנוסף יש ליחידת רשם הקבלנים כתובת דואר אלקטרוני: [email protected].

הנושאים בהם מטפל רשם הקבלנים

מאז הרפורמה המקיפה בענף הבנייה, מהווה רשם הקבלנים כתובת גם לאנשי המקצוע הרבים המבקשים להיכלל בפנקס שהוא מנהל, וגם לציבור הרחב – המודע לאפשרות להיעזר ברשם ובפנקס כדי להעסיק קבלן מיומן ואמין בלבד.

במסגרת האחריות של הרשם לסינון אפקטיבי של כל הקבלנים המבקשים להופיע בפנקס, בענפים השונים, פיתח גוף מקצועי זה מספר בחינות ייעודיות. כך למשל קבלני שיפוצים נדרשים לעבור מבחן הכולל 100 שאלות, מתוכן 70 בסוגיות מקצועיות שונות ועוד 30 בנושאי בטיחות וגיהות. בוגרי קורס מוכר (כלומר כזה שהרשם בדק ואישר) עוברים בחינה מקוצרת עם 50 שאלות בלבד (מתוכן 20 בנושאי בטיחות וגיהות). נכון להיום הקורס היחיד בארץ שהרשם אישר הוא של מכלל.

דוגמאות לשאלות שעשויות להופיע בבחינה (או דומות להן):

מהו התקן המסייע למניעת כשלים בחיפוי פנים? תשובות אפשריות הן א. ת”י 1556.2  ב. ת”י 1555.2  ג. ת”י 1655.2  ד. ת”י 1535.2

מה קורה כאשר אדם נמצא במצב חשמול ב-30 אמפר? תשובות האפשריות הן א. התכווצות זעירה של שריר כף היד  ב. אי יכולת להשתחרר מהעצם הפגום  ג. התכווצות שרירים בחזה  ד. פרפור בחדרי הלב

כיצד מטפל הרשם בפניות הציבור?

גם לאחר בדיקת כל בקשה להיכלל בפנקס, נדרש כל קבלן להקפיד על התנהלות מקצועית, אחראית ואמינה. בהתאם מהווה רשם הקבלנים כתובת גם לציבור הרחב, ובפרט מי שמרגיש שקיבל שירות שלא עומד בסטנדרטים הנ”ל. הפרת חוזה – למשל איחור במסירת דירה או ביצוע עבודה שלא על-פי המפרט שהוסכם עליו – מהווה כמובן גם כן עילה להגשת תלונה.

חשוב לציין כי רשם הקבלנים לא מטפל בסכסוכים כספיים, וגם לא במקרים שהוגשה בגינם תביעה לבית המשפט. לכל תלונה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים, כך שהרשם ייבחן אותה ביסודיות. לרשם ישנה הסמכות להשהות רישיון קבלן לפרק זמן מסוים בהתאם לחומרת התלונות נגדו – קבלן שרישיונו הושהה לא רשאי לבצע פרויקטים מסוימים, וליד שמו בפנקס הקבלנים תופיע הערה מתאימה. כמו כן מתיר החוק לרשם הקבלנים להטיל קנסות כספיים על אנשי מקצוע שלא מתנהלים באופן המצופה מקבלן רשום.

אולי יעניין אתכם גם

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.