טיפים חשובים לרישום קבלן 190

You are currently viewing טיפים חשובים לרישום קבלן 190

אם אתם פה כנראה שאתם קבלני אינסטלציה ומערכות כיבוי אש והחלטתם שהגיע הזמן לשלב הבא בקריירה. הגיע הזמן לרישום בפנקס של רשם הקבלנים. צברתם ניסיון בפרויקטים קטנים ואתם כבר מכוונים לפרויקטים גדולים ורווחיים יותר. רישום קבלן 190 הוא תהליך חשוב שבסופו אתם מוכרים כקבלנים רשומים, אז מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

האם יש לכם את הניסיון לרישום קבלן בענף 190?

רשם הקבלנים מחייב את הקבלנים הרשומים לצבור ניסיון משמעותי בענף בו הם רוצים להירשם. לפני שאתם מגישים בקשה לרישום (ומשלמים את האגרה), וודאו שאתם עומדים בדרישות של רשם הקבלנים. קבלנים בענף 190 נדרשים להיות בעלי ניסיון מקצועי בפועל של 5 שנים מתוך 10 השנים האחרונות. אם יש לכם את הותק הזה או יותר, תוכלו להתחיל בתהליך ולהגיש את הבקשה לרישום קבלן בענף 190.

תעשו סדר בניירת לקראת רישום קבלן בענף 190

בקשת הרישום לקבלן ענף 190 כוללת טפסים ומסמכים רבים. הבקשה מתבצעת באופן מקוון, על ידי מילוי אוגדן הבקשה לרישום שניתן להוריד מאתר משרד השיכון והבינוי. הבקשה כוללת בתוכה טפסים שונים ביניהם: תצלום ת”ז, תצהיר עו”ד, אישורים על היעדר הרשעות, עוסק מורשה, ניהול ספרים, ניסיון ועוד. הדיוק בפרטים במסמכים קריטי על מנת לקבל את האישור להמשך התהליך. לפני שאתם מגישים את הבקשה וודאו שכל המסמכים שלכם נכונים ומדויקים.

תבצעו הכנה מקצועית לקראת מבחן ההסמכה

במידה וכל הפרטים שלכם נכונים ועומדים בתנאים תוכלו להגיע לשלב מכריע ברישום קבלנים – מבחן ההסמכה. מבחן ההסמכה של קבלן 190 נועד לבחון ידע נרחב בכל תחומי ביצוע פרויקט. המבחן בוחן לא רק ברמה המקצועית. המבחן כולל ידע בניהול הפעילות העסקית. בנוסף, חוקי בטיחות ותקנות בטיחות, דיני עבודה, חוקי העסקת עובדים זרים ועוד. הבחינה מורכבת מ-10 שאלות בנושא בטיחות כללית. בנוסף, 10 שאלות בנושאי בטיחות בתחום האינסטלציה וכיבוי אש, ו-50 שאלות בתחום המקצועי, בתחום החוקים והתקנות ובתחום הניהול התקין. רק כ-15% מהקבלנים שניגשים לבחינה ללא הכנה עוברים אותה בניסיון הראשון. כישלון בבחינה דוחה את רישום הקבלן ומחייב המתנה לבחינה חוזרת. אז כיצד מומלץ להתכונן לבחינה?

קורס הכנה מקצועי לרישום קבלן בענף 190

הדרך היעילה ביותר להגיע מוכנים למבחן ההסמכה ולהקל על תהליך הרישום לקבלן בענף 190 היא לבצע קורס הכנה מקצועי. קורס מקצועי מספק מסגרת מסודרת של למידה לקראת מבחן ההסמכה. בעזרת קורס איכותי שמכיל סימולציות של הבחינה תרוויחו ניסיון מעשי וביטחון עצמי.
קורס הכנה איכותי תמצאו ב”מכלל” הכשרה מקצועית בע”מ. קורס קבלני אינסטלציה וכיבוי (ענף 190) של מכלל מספק הכשרה מדויקת על ידי מיטב המרצים. הקורס כולל את כל החומר הנדרש, סימולציות ומבחני תרגול. לקורס יתרון משמעותי – הוא מקוון ולכן ניתן לבצע אותו בכל זמן ובכל מקום, לפי נוחיותכם. כ-90% מבוגרי הקורס של מכלל צולחים את מבחן ההסמכה. על ידי צבירת הניסיון המתאים, סידור המסמכים והניירת, וביצוע קורס קבלני אינסטלציה מערכות כיבוי אש במכלל תוכלו להבטיח תהליך רישום נוח ויעיל.