איך להיות קבלן איטום רשום (ענף 134) – הדרך שלכם אל ההצלחה

You are currently viewing איך להיות קבלן איטום רשום (ענף 134) – הדרך שלכם אל ההצלחה

קבלני איטום חשובים ביותר להגנה על בניינים ומבנים מפני נזקי מים. קבלנים אלו הינם אנשי מקצוע מיומנים המתמחים בזיהוי אזורי פגיעות ויישום טכניקות איטום מתאימות למניעת נזילות, הצטברות לחות ונזקים מבניים הנגרמים על ידי מים. על ידי שכירת קבלן איטום מקצועי, בעלי נכסים יכולים להימנע מתיקונים ותחזוקה יקרים, תוך הבטחת בטיחות ואריכות ימים של המבנים שלהם. אלו הן חלק מן הסיבות לכך שקבלני איטום הפכו לבעלי מקצוע נחשקים ועמוסים. במאמר תוכלו לקרוא על הדרך להיות קבלן איטום והיתרונות במקצוע.

מהו תפקידו של קבלן האיטום?

קבלן איטום משתמש בחומרים ייעודיים ובשיטות מקצועיות לאיטום של גגות, חדרים רטובים, מרתפים, אלמנטים תשתיתיים במרפסות, קירות חיצוניים ועוד. איטום יסודי ומקצועי הוא אלמנט חשוב ביותר בהצלחה של כל פרויקט בניה או שיפוץ. ישנם קבלנים המתמחים בתחום ספציפי כמו איטום גגות, או איטום מרתפים וחדרים רטובים. להלן כמה דוגמאות מעשיות של תפקידי קבלן איטום:

  • איטום קירות חיצוניים על ידי מריחת חומרי איטום.
  •  זיפות גגות ומשטחים כנגד גשם ולחות.
  • תיקון סדקים בגגות, תקרות, קירות, ונקודות כשל באיטום קיים.
  • יישום בחום של יריעות ביטומניות לאיטום גגות שטוחים ועוד.

מה צריך לעשות על מנת להיות קבלן איטום רשום?

קבלן איטום רשום הוא קבלן הנכלל בפנקס הקבלנים שמנוהל ע”י משרד הבינוי והשיכון. קבלן איטום רשום זכאי להטבות רבות כמו ביצוע פרויקטים רחבי היקף, הגשת הצעות למכרזים ממשלתיים  וכמובן יתרון מקצועי ופרסומי על פני קבלנים שאינם רשומים.

בקשה לרשם הקבלנים: על מנת להפוך לקבלן איטום רשום יש להגיש בקשה לרשם הקבלנים. בבקשה יש לצרף מסמכים המעידים על ניסיון קודם ועל הכשרות רלוונטיות. חשוב לשמור על דיוק מוחלט בבקשה, שכן היא מחייבת ונחתמת על ידי עו”ד. בהגשת הבקשה יש לשלם אגרה, גובה האגרה הוא 560 ש”ח, נכון לחודש ינואר-2023.

ניסיון: הניסיון שנדרש לקבלן איטום (ענף 134) על מנת להירשם בפנקס הוא מינימום 5 שנים של עבודה תחת קבלן רשום כשכירים או כעצמאיים בפרויקטים ביצועיים.

הכשרה מקצועית: על מנת שתוכלו להירשם כקבלן איטום עליכם להציג תעודות רלוונטיות לתחום האיטום שיספקו עדות לכך שיש לכם את הידע המקצועי.

עבר נקי: אתם צריכים להוכיח שאין לכם הרשעות רלוונטיות לענף הבנייה בשלוש השנים האחרונות, שאינכם פושטי רגל או חברים בתאגיד בהליכי פירוק.

מבחן ההסמכה של רשם הקבלנים: לאחר שהוכחתם שיש לכם את הניסיון וההכשרה המקצועית להפוך לקבלנים רשומים, עליכם להוכיח את הבקיאות שלכם במקצוע על ידי מבחן הסמכה. מבחן ההסמכה כולל 60 שאלות הנוגעות לתחומים רבים כמו: כשלים באיטום ונקודות תורפה, חוקים ותקנות, חומרי איטום, חוקי בטיחות כללית, חוק רישום קבלנים, אחריות מקצועית ועוד. על מנת לעבור את המבחן יש לקבל ציון 70 ומעלה, כאשר כישלון יחייב המתנה של 60 ימים למבחן הבא.

מה יכול לסייע להצלחה בתהליך קבלן איטום רשום?

אחד הגורמים הקריטיים בתהליך בקשה לקבלן איטום רשום הוא מבחן ההסמכה. בקרב קבלנים שניגשים למבחני ההסמכה ללא קורס ייעודי, רק כ-15% צולחים את הבחינה. לכן חשוב לבצע הכנה מקצועית למבחן. “מכלל הכשרה מקצועית בע”מ”  מציעים לקבלני איטום קורס ייעודי הסוקר את כל החומר הרלוונטי למבחן. הקורס מועבר על ידי מיטב המרצים, כאשר כ-9 מתוך 10 מבוגרי הקורס עוברים את מבחן ההסמכה בניסיון הראשון. “קורס קבלן איטום רשוי – ענף 134” של מכלל מספק מקפצה לקבלנים רבים לקראת מבחן רשם הקבלנים ועתיד מקצועי רווחי יותר. 

 

אולי יעניין אותך גם: