מבחן רשם הקבלנים: אתם שואלים, “מכלל” עונים!

You are currently viewing מבחן רשם הקבלנים: אתם שואלים, “מכלל” עונים!

מבחן רשם הקבלנים הוא שלב קריטי בדרך להסמכה כקבלן רשום וקבלת מגוון הזכויות שקבלנים רשומים נהנים מהם. “מכלל הכשרה מקצועית” כבר שנים מכינים קבלנים לקראת מבחן רשם הקבלנים וזאת על ידי קורסים מקוונים איכותיים. לאורך השנים “מכלל” זיהו שאלות נפוצות שמעלים הקבלנים והיום תוכלו לקרוא את התשובות לכל אותן שאלות לגבי מבחן רשם הקבלנים.

האם צריך לשלם אגרה לפני מבחן רשם הקבלנים?

כן. על מנת לגשת למבחן רשם הקבלנים יש להגיש בקשה לרישום בפנקס הקבלנים. בקשה זו מלווה בתשלום אגרה על סך 560 ש”ח. לאחר שעברתם את המבחן בהצלחה ופרטיכם אומתו, תצטרכו לשלם אגרה נוספת עבור הרישום בפנקס. רישום ראשון בענף משנה עולה 1845 ש”ח, ורישום ראשון בענף ראשי עולה 3898 ש”ח.

מה קורה אם אני נכשל במבחן רשם הקבלנים?

קבלן הנכשל במבחן רשם הקבלנים בפעם הראשונה ומעוניין להיבחן במבחן חוזר, צריך לפנות למערך הבחינות בכתב למייל של רשם הקבלנים. ההמתנה למבחן חוזר תהיה לפחות 60 ימים.

מה קורה אם נכשלתי גם במבחן החוזר?

קבלן שנכשל בפעם השנייה ומעוניין להיבחן שוב, צריך להגיש בקשה להיבחן במבחן חוזר, אך בנוסף יהיה עליו להציג מסמכים המעידים על ניסיון נוסף שצבר מאז שהגיש את הבקשה לרישום בפנקס הקבלנים. על הניסיון הוא צריך להצהיר בטופס מיועד ובנוסף יהיה עליו לשלם את אגרת פתיחת בקשה לרישום בפנקס הקבלנים בשנית.

מה המבנה של מבחן רשם הקבלנים?

מבחן רשם הקבלנים מורכב משאלות אמריקאיות (רבות בחירה) ומחולק לפרקים שונים. מבנה מבחן רשם הקבלנים משתנה בין ענף לענף. לדוגמא, בענף איטום (134) המבחן הוא פרק אחד הכולל 60 שאלות בנושאים מקצועיים, בטיחותיים, ניהוליים, וחוקיים, בציון מעבר של 70. לעומת זאת המבחן בענף השיפוצים (131) מורכב משלושה פרקים: בטיחות, נושאים מקצועיים, חוקים תקנות וניהול. בכל פרק מספר שאלות שונה וציון מעבר שונה.

מהם אחוזי ההצלחה במבחן רשם הקבלנים?

מבחן רשם הקבלנים הוא מבחן מאתגר ומקיף, ולכן ללא הכנה ראויה אחוזי ההצלחה במבחן הראשון נמוכים. אחוזי ההצלחה בקרב קבלנים שלא ביצעו קורס הכנה לקראת מבחן רשם הקבלנים עומד על כ-15% בלבד. לעומת זאת קבלנים שביצעו את קורסי ההכנה של “מכלל” עומדים על אחוזי הצלחה של כ-90% כבר במבחן הראשון.

מה הדרך הטובה ביותר להתכונן למבחן רשם הקבלנים?

השיטה שהוכיחה את עצמה בצורה הטובה ביותר להכנה למבחן רשם הקבלנים היא ביצוע קורס מקצועי ומקוון של “מכלל”. היתרון של קורס מקוון הוא שניתן ללמוד אותו בכל מקום ובכל זמן שנוח לכם. זה מאפשר ללמוד את הקורס בצורה מדויקת לשגרת העבודה והחיים שלכם. הקורסים מכילים את כל החומר הנדרש למבחן רשם הקבלנים וכוללים בנוסף שאלות תרגול ומבחני תרגול בסוף כל פרק לטובת למידה מיטבית. ב”מכלל” תוכלו ללמוד קורסים מקוונים לקראת מבחן רשם הקבלנים בענף שיפוצים (131), בענף איטום (134) ובענף אינסטלציה וכיבוי אש (190).

מתי כדאי להתחיל?

כמה שיותר מהר! אם יש לכם את הניסיון הדרוש על מנת לפתוח בקשה לרישום בפנקס הקבלנים, הירשמו לקורס המקוון של “מכלל”, בצעו את מבחן רשם הקבלנים בהצלחה ותזכו ליתרון מקצועי אמיתי בשוק העבודה. 


אולי יענין אותך גם: