קבלני בניין רשומים

You are currently viewing קבלני בניין רשומים

קבלנים רשומים נהנים מאפשרויות רבות שלא פתוחות בפני מי שאינם רשומים בפנקס הקבלנים שמנוהל ע”י משרד הבינוי והשיכון. בהתאם יותר ויותר אנשי מקצוע בכל ענפי הבנייה השונים – משיפוצים דרך איטום מבנים, מעליות ומדרגות נעות, עבודות עפר וחציבה, ביצוע קווי מים וביוב וכלה בגשרים, עבודות ימיות ועוד – מחליטים לצאת לדרך שתאפשר להם להיכלל בפנקס הנ”ל. בעמוד זה תמצאו פירוט של האפשרויות הרלוונטיות לקבלני הבניין שכבר נרשמו, ואת התנאים שמציב משרד הבינוי והשיכון ליחידים וחברות שמבקשים להיכלל בפנקס.

הכשרה מקצועית וניסיון עשיר

הקריטריון הראשון בדרך לקבלת הסטטוס המחייב של קבלני בניין רשומים הוא שילוב של הכשרה וניסיון.

למשל, אנשי מקצוע המופיעים בפנקס המהנדסים והאדריכלים יכולים להיכלל בפנקס הקבלנים אם הם מציגים ניסיון של שנתיים (של עבודה בפועל במהלך 5 השנים האחרונות). בוגרי בתי ספר לטכנאים והנדסאים נדרשים להציג ניסיון של 4 שנים בעבודות רלוונטיות במהלך 8 השנים האחרונות. מנהלי עבודה בפרויקטים רלוונטיים יכולים להגיש בקשה לרישום בפנקס הקבלנים אחרי צבירת 6 שנות ניסיון (במהלך 12 השנים החולפות).

חשוב להדגיש כי פירוט הפרויקטים שבהם צבר כל קבלן את הניסיון הדרוש מוגש כתצהיר חתום ע”י עורך דין. מילוי פרטים לא נכונים בטופס זה מהווה עבירה חמורה על החוק, ובכל מקרה רשם הקבלנים מבקש לראות גם הוכחות לכל עבודה שבוצעה (חשבוניות, דיווחי מעסיקים למוסד לביטוח לאומי, אישורים מהקבלנים המבצעים בכל אחד מהפרויקטים וכו’).

קבלני בניין רשומים בעלי עבר נקי בלבד

רשם הקבלנים בוחן גם את הרישום הפלילי של כל יחיד או חברה שמבקשים להיכלל בפנקס. בפרט נבחן העבר בהקשר של עבירות הקשורות לתחום העיסוק.

כך למשל מנהל בתאגיד שהורשע בעבירה לא יוכל להיכלל בפנקס הקבלנים. באופן דומה תאגיד שאחד המנהלים בו הורשע בביצוע עבירה הקשורה לעבודות הבנייה שביצע יכול להגיש בקשה לרישום בפנקס רק אם המנהל המורשע פרש מתפקידו (תוך 3 חודשים ממועד ההרשעה). גם קבלן יחיד עם הרשעה לא יכול להיכלל בפנקס הקבלנים. בכל המקרים הנ”ל לאחר שחולפות 3 שנים ממועד נשיאת העונש בגין העברה המדוברת, האיסור מתבטל.

למה כדאי להיות קבלן בניין רשום ומהו הסיווג של כל קבלן?

קבלני בניין רשומים רשאים להגיש הצעות למכרזים ממשלתיים. זהו כמובן אפיק הכנסה יציב, וארוך טווח וכזה שעשוי להיות משתלם מאוד – סיבה טובה לעבור את תהליך הרישום.

בנוסף, גם כשמדובר על לקוח פרטי שלא עורך מכרז, רק קבלן רשום מורשה על-פי חוק לבצע פרויקטים בהיקף משמעותי. המקסימום המותר הוא בהתאם לסיווג של כל קבלן בניין.

הסיווג ההתחלתי הוא 1. קבלן בניין רשום סוג 1 מורשה לבצע פרויקטים בהיקף של עד 2,000 מ”ר. העלאת הסיווג אפשרית לאחר חצי שנה, ובתנאי שהקבלן מציג לפחות פרויקט אחד שהשלים בהיקף של 70% ומעלה מהתקרה הנ”ל (כלומר לפחות 1,400 מ”ר). דרך נוספת להעלות את הסיווג היא לבצע במקביל 2 פרויקטים שההיקף המשותף שלהם הוא 100% או יותר מהרף הנוכחי. תנאים נוספים הם שכל פרויקט בפני עצמו הוא בהיקף של 40% ומעלה מהרף, ושתקופת החפיפה ביניהם היא 50% ומעלה.

קבלני בניין רשומים סיווג 2 יכולים לקחת על עצמם פרויקטים של עד 3,000 מ”ר. לקבלנים סוג 3 התקרה היא 5,000 מ”ר, סוג 4 כבר מכפיל את המקסימום ל-10,000 מ”ר, והסיווג המרבי, 5, מאפשר ביצוע פרויקטים ללא הגבלה.

אולי יעניין אתכם גם

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם.