קורס אינסטלציה: מחירים תהליכים וכל מה שרציתם לדעת

You are currently viewing קורס אינסטלציה: מחירים תהליכים וכל מה שרציתם לדעת

אין ספק שקבלני אינסטלציה נמנים בין הקבלנים העמוסים ביותר, עם הצע רחב של פרויקטים בכל זמן נתון. כמובן שהקבלנים שנהנים מהפרויקטים הרווחיים ביותר הם קבלני אינסטלציה רשומים. כלומר, קבלנים שעברו את תהליך הרישום בפנקס רשם הקבלנים בענף 190 – קבלני אינסטלציה ומערכות כיבוי אש(ענף 190). הכירו את קורס האינסטלציה שמכין אתכם למבחן רשם הקבלנים, מה המחיר שלו ואיך הוא יכול לעזור לכם.

למה צריך קורס אינסטלציה?

הרישום בפנקס של רשם הקבלנים הוא תהליך הכרחי לכל קבלן ששואף להתפתח ולהתקדם בקריירה המקצועית שלו. רק קבלן רשום יכול לבצע פרויקטים בהיקף של מעל 47,255 ₪, להיות מבוטח על ידי חברות הביטוח, להתמודד על מכרזים ממשלתיים, להעסיק עובדים זרים באופן חוקי וללא תשלום כפול על עמלות מיותרות, ועוד.
על מנת להירשם בפנקס, עליכם להוכיח ניסיון (של לפחות 5 שנים מתוך 10 השנים האחרונות), הכשרה מקצועית והיעדר הרשעות, אך זה לא מספיק. רשם הקבלנים דורש להוכיח ידע מקצועי ורגולטורי על ידי מבחן ההסמכה. מבחן זה נועד לוודא יישור קו מקצועי ותיאורטי בין הקבלנים. מבחן רשם הקבלנים בענף אינסטלציה ומערכות כיבוי אש (190) הוא מבחן מקיף ומאתגר הכולל נושאים כמו:

  • מושגי יסוד בבטיחות וגהות בארגון.
  • תקנות הבטיחות בעבודה.
  • חוק התכנון והבניה.
  • הוראות התקנה ותקינה לצנרת פלדה, פלסטיק, נחושת, PVC ועוד.
  • עקרונות בסיסיים בתורת האש, הידראוליקה ועוד.
  • קריאה והבנת תוכניות אינסטלציה.
  • דיני בטיחות בעבודה, דיני חוזים, דיני רישום קבלנים ועוד.

האם אפשר לגשת למבחן ללא קורס אינסטלציה?

תיאורטית אפשר לגשת למבחן רשם הקבלנים ללא קורס הכנה ייעודי. אך חשוב לדעת שרק כ-15% מהקבלנים שלא מבצעים הכנה ראויה עוברים אותו בניסיון הראשון. כישלון במבחן ההסמכה מחייב הגשת בקשה לבחינה חוזרת והמתנה של לפחות 60 ימים עד המבחן. כישלון בפעם השנייה זה כבר סיפור אחר. תצטרכו לשלם בשנית את אגרת פתיחת בקשה לרישום בפנקס הקבלנים (560 ש״ח) ולהוכיח ניסיון נוסף שנצבר מאז המבחן האחרון.

קורס קבלני אינסטלציה וכיבוי אש ענף 190 של ״מכלל״: יתרונות ומחיר

הקורס המלא לקבלני אינסטלציה וכיבוי אש ענף 190 של ״מכלל הכשרה מקצועית״ הוא קורס חדשני, אונליין ומותאם במיוחד לקבלנים. הוא מכיל את כל החומר הדרוש כדי להצליח במבחן רשם הקבלנים ומועבר על ידי המרצים הטובים בארץ בתחומם. הקורס מועבר במערכת לומדה חדשנית שמספקת מספר יתרונות:

  • תוכלו ללמוד מכל פלטפורמה דיגיטלית (מחשב, טאבלט, סמארטפון וכו׳) ומכל מקום.
  • תוכלו ללמוד את הקורס בכל זמן שנוח לכם ומתאים ללו״ז שלכם.
  • הקורס כולל סימולציות, ושאלות תרגול בסוף כל פרק שתורמות ללמידה משמעותית.
  • מרצי הקורס זמינים למענה על שאלות שלכם בכל שלב בקורס.
  • הקורס פתוח 24/7 עד שתעברו בהצלחה את מבחן רשם הקבלנים.

המחיר של קורס אינסטלציה מלא הוא 5,500 ש״ח. כ-90% מבוגרי קורס אינסטלציה של ״מכלל״ עוברים את מבחן ההסמכה כבר בניסיון הראשון, בכך הם יכולים להתחיל את דרכם כקבלנים רשומים.

קורסי אינסטלציה נוספים של ״מכלל״ שכדאי להכיר

קורס מערכות אינסטלציה לענף 190: הקורס מתמקד בהיבטים המקצועיים של מערכות אינסטלציה וסוקר נושאים כמו מבוא לאינסטלציה, מבוא להידראוליקה, התקנת מערכת, מערכות סולאריות ועוד. מחיר: 1,500 ש״ח.
קורס קריאת תוכניות לענף 190: הקורס מתמקד בתוכניות השונות שעל הקבלן לקרוא ולהבין. הקורס כולל בין היתר מבוא לקריאת תוכניות, תוכניות פיתוח ועוד. מחיר: 1,000 ש״ח.
קורס העשרה לענף 190: הקורס מתמקד בהיבטים חשובים ומגוונים של עבודת הקבלן שרלוונטיים גם למבחן רשם הקבלנים. בין נושאי הקורס: בטיחות וגהות, מים אפורים, חשבונאות, קריאת תוכניות ועוד. מחיר: 4,500.